30.7.2023
הקיץ כבר כאן ולכבוד פתיחת עונת הפירות הטעימים החלטנו לקיים פעילות קבוצתית בצוות - הכנת שייקים לכל הילדים🍧
במסגרת הפעילות, כל ילד קיבל לוח אישי עם המרכיבים של השייק והרכיב לעצמו שייק בהרכבה אישית 🍌🍐🥭🍍
אחר כך הוא ניגש אל השייקר, ממתין בתור, ומשקשק לעצמו את השייק.
לבסוף, הילד מספר לכולם מה הוא שם בשייק, ומחלק לילדים שרוצים "טעימות"😌
יש כל כך הרבה דברים יפים שבאים לידי ביטוי בפעילות זו:
המרכיבים החושיים- ✋🏻
ההתייחסות לרעש שנגרם מהשייקר (היה מאוד מעניין לראות איך הילדים מצאו אסטרטגיות התמודדות- כיסוי אוזניים, התראה בפניי החברים האחרים שיהיה רעש), התייחסות למרקם של השייקים, לצבע שלהם, לטעם שלהם, תוך אפשרות להתנסות בצורה חופשית ומדורגת, כל אחד לפי המוכנות שלו.
המרכיבים של התקשורת החברתית- 👦🏻🧒🏼
שיתוף במה שעשיתי, לקיחת רעיונות מהאחר, המתנה בתור כאשר ילדים אחרים משתמשים בשייקר (היו ילדים שזה לא היה להם קל ומה שעזר להם זה להסתכל על ילדים אחרים מכינים את השייקים שלהם),
הכנת שייקים לאחרים לפי הטעם שלהם.
המרכיבים הקוגניטיביים –🤲🏻
הבנת רצף ותהליך של יצירה. יכולת לאינהיביציה (עכבה), הבנת סיבה ותוצאה ועוד.
את פעילות השייקים ניתן גם להכין בחופש בבית ביחד עם בני המשפחה ולהנות מפעילות מרעננת ומגבשת!🤩🥳