🌷 סיפור אישי 🌷

26.6.2023

אומרים שכשפגשת ילד אוטיסט אחד - פגשת ילד אוטיסט אחד.

אין ילד עם קושי שדומה לילד אחר.

יש לנו שלושה ילדים על הרצף האוטיסטי ועם כל אחד מהם, ההתמודדות היא שונה

והקשיים הם שונים.

כשהגענו עם הילד הגדול למרכז מילמן, לא ידענו בדיוק לאיזה עולם נכנסנו.

היתרון של מרכז מילמן, הוא שבעצם יש שני ימים מרוכזים ובכל אחד מהם 3 טיפולים יחד עם ההורה ופעם בשבוע/יים הדרכת הורים.

מכיוון שכל הטיפולים נעשים בצורה מרוכזת ויש מלוות משפחה, כל המטפלים יכלו ביתר קלות לעזור כל אחד בתחומו ולעבוד אחד עם השני, כאשר יש מלוות משפחה שמרכזת הכל.

קיבלנו המון כלים שאנחנו משתמשים בהם בחיי היום יום שלנו,

כלים שבהם השתמשנו עם שאר הילדים שלנו, היכן שהם התאימו.

מכיוון שכל ילד על רצף האוטיזם שונה ממשנהו, היו כלים שלא היו רלוונטיים  לכל הילדים שלנו וממש הרגשנו את הצורך להכניס גם את הילדים האחרים למרכז, כי לכל ילד יש את הקשיים ואת ההתמודדויות שלו והיינו זקוקים לכלים עבור כולם.

זה לא משנה אם זה ילד אחד או שלושה, יש קושי מאד גדול בלתת לילד את כל מה שהוא זקוק לו מבחינה טיפולית ולהחזיק את המשפחה עם הראש מעל המים עם כל ההתמודדות.

הצורה שבה מרכז מילמן עובד, שבה ההורים שותפים לתהליך ולטיפולים השונים ומקבלים הדרכה בצורה אישית, זה משהו שלא קיים במקומות אחרים.

זה משהו שמאוד ייחודי למרכז. ההורים לא צריכים ללכת מידי יום למטפל אחר ולוודא שהמטפלים מסונכרנים ביניהם ובין המסגרת הלימודית. אנחנו מקבלים את העזרה שלה אנו זקוקים, כי לפעמים גם אנחנו ההורים, שוכחים את עצמינו בכל התהליך.

במילמן נתנו לנו המון.

קיבלנו דחיפה רצינית  שעזרה מאוד להתקדמות וגם עזרה לנו ההורים, שנוכל להמשיך לעבוד בבית באותה הצורה (גם בלי לשים לב) והכי חשוב, נתנו לנו מקום לדבר ולחשוב יחד על הקשיים ואיך מתגברים עליהם לטובת המשפחה.